KAMERASZABÁLYZAT
ELEKTRONIKUS MEGFIGYELŐRENDSZER ALKALMAZÁSÁRA VONATKOZÓ SZABÁLYZAT
A Haikubár a Közösségért Alapítvány látogatóinak, dolgozóinak, bérlőinek biztonsága és védelme, valamint a közösségi térben található vagyonelemek védelme érdekében a helyiségen kívül és belül megfigyelő kamerarendszert működtet.
A Haikubár a Közösségért Alapítvány által üzemeltetett létesítményben (továbbiakban: HAIKUBÁR közösségi tér, illetve Adatkezelő), mely a 1082 Budapest, Baross u. 88. szám, Alagsor 1. alatt található, vagyonvédelmi, vagyonbiztonsági célból összesen 4 darab kamerából álló elektronikus megfigyelőrendszert alkalmaz, amely képrögzítést lehetővé tesz, mozgófelvételt rögzít (továbbiakban: felvétel). A meghatározott célokhoz tartozik még a munkavállalók életének, testi épségének védelme is. Az Adatkezelő által alkalmazott kamerák rögzítik mindazon dolgozók, látogatók, megrendelők, bérlők, partnerek, beszállítók személyes adatait – úgymint képfelvételt, továbbá az érintettek magatartását -, akik az érintett területre belépnek (továbbiakban: érintettek).
A szabályzat célja a kamerák által készített személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályok meghatározása, az adatok jogszerű kezelése és védelme érdekében tett intézkedések ismertetése, továbbá az érintetteteket megillető jogok biztosítása.
A könnyebb érthetőség kedvéért íme készítettünk egy összefoglalót a kamerás megfigyelőrendszer szabályzatából, amely segít megérteni, hogy miért és hogyan használjuk a kamerákat, és mit tehetsz, ha kérdésed vagy problémád van a felvételekkel kapcsolatban.
1. Miért vannak kamerák? A Haikubár Alapítvány kamerákat használ az épület védelmére és a bent tartózkodók biztonságának növelésére. A kamerák az épület belső részein rögzítik a mozgást.
2. Hol helyezkednek el a kamerák? A kamerák az épület bejáratánál (belül) és néhány közösségi területen találhatók. Nem figyelnek mosdókat, és nem irányulnak konkrétan az ott dolgozó munkaállomására.
3. Mit rögzítenek? A kamerák csak képet rögzítenek, hangot nem. A felvételeket négy napig tároljuk, utána automatikusan törlődnek.
4. Miért fontos tudni a kamerákról? Ha belépsz a megfigyelt területre, ezzel elfogadod, hogy rólad is készülhet felvétel. A terület bejáratainál erre figyelmeztető táblákat helyeztünk el.
5. Hogyan férhetsz hozzá a rólad készült felvételhez? Ha megnéznéd a rólad készült felvételt, ezt négy napon belül kérheted. Ha kérésed jogos, betekintést kaphatsz a felvételbe, és másolatot is kérhetsz róla, ha ezzel nem sérted mások jogait.
6. Kinek van hozzáférése a felvételekhez? A felvételeket csak az arra jogosultak (pl. klubvezető, alapítvány vezetői) nézhetik meg, és csak akkor, ha erre szükség van biztonsági vagy jogi okokból.
7. Mit tehetsz, ha nem értesz egyet a kamerás megfigyeléssel? Jogod van tiltakozni a megfigyelés ellen, ezt egy kérelmező lapon jelezheted. Ha kérésed elutasításra kerül, indoklást kapsz róla.
8. Mi történik adatvédelmi incidens esetén? Ha valamilyen adatvédelmi probléma történik (például egy felvétel illetéktelen kezekbe kerül), azt az alapítvány a lehető leggyorsabban jelenti a megfelelő hatóságnak, és megteszi a szükséges intézkedéseket.
A részletes, hivatalos szabályozás itt érhető el: KAMERASZABÁLYZAT
A szabályzat 2024. november 1. napján lépett hatályba.
Mellékletek
1. számú melléklet Kamerák nyilvántartása
2. számú melléklet érdekmérlegési teszt
3. számú melléklet: Tájékoztató elektronikus megfigyelőrendszerrel kapcsolatos adatkezeléshez
4. számú melléklet: Tájékoztatás kérelem kitölthető SABLON